دوربین های تحت شبکه در مقایسه با دروبین های آنالوگ
یک شنبه 27 فروردين 1391برچسب:,

که برای آیجاد آن قبلا هزینه شده و مورد اعتماد کاربر است، نمی باشد. با ایجاد سیستم نظارتی تحت شبکه، شما هنوز می توانید از دوربین ها، لنزها و کابل استفاده کنید و به تدریج و قدم به قدم به سمت فن آوری دیجیتال حرکت کنید. و اگر این دلیل برای ارتقاء دادن کافی نیست، توصیه می کنیم بخش TL V (Time-Lapse Video) (ضبط سریع) ضبط را امتحان کنید. کیفیت واقعی تصاویر ضبط شده معمولا رضایت بخش نیست، به ویژه چنانچه برای تحقیقات رسمی به کار گرفته شوند. با معرفی فن آوری ذخیره کننده تصاویر دیجیتالی (DVR) رسانه ذخیره کننده دیگر تحت کنترل اپراتور نیست. ولی با به کار گیری فن آوری سیستم نظارتی تحت شبکه، سرور ویدئو و سرور شبکه این امکان را فراهم می کنند تا شما دوربین های موجود را به سرور ویدئو وصل کنید و تصاویر را در سرور شبکه ضبط کنید.
مزایای فراوان دیجیتال. با توسعه فن آوری ضبط دیجیتالی، مزایای فراوانی بوجود آمده است: آسانی استفاده، جستجوی پیشرفته، ضبط همزمان و پخش همزمان، از بین رفتن بد فرمی در تصاویر، فشرده سازی و ذخیره بهینه، ادغام بالقوه و... فن آوری دیجیتال به عنوان هسته مرکزی و سیستم نظارتی تحت شبکه همه این مزایا را در خود جای داده است.
دسترسی از راه دور. مزیت عمده اتصال دوربین های آنالوگ به شبکه این امکان را فراهم آورده است تا کاربر بتواند تصاویر نظارتی را بدون صرف هزینه برای تجهیزات اظافی از هر رایانه ای در شبکه ببیند. اگر درگاهی به اینترنت داشته باشید، شما میتوانید به شکل امن از هر نقطه دنیا به هر یک از دوربین ها و یا تصاویر ضبط شده دسترسی داشته باشید. با به کار گیری (VPN) شبکه خصوصی مجازی یا اینترنت شرکتی، شما می توانید برای دسترسی افراد به تصاویر کلمه عبور ایجاد کنید. همان طور که در اینترنت روش هایی برای پرداخت وجود دارد، تصویر و اطلاعات یک کاربر هم به صورت امن ذخیره می شود و فقط توسط افراد تأیید شده قابل دسترسی و رؤیت می باشد.
ذخیره بی نهایت و امن. هر اندازه که بخواهید می توانید تصاویر ویدئویی را ذخیره کنید به شرطی که دیسک سخت شما ظرفیت لازم را داشته باشد. و چنانچه به لحاظ امنیتی تصاویر نظارتی اهمیت زیاد داشته باشد همچنین میتوانید تصاویر را در هر مکان دیگری ذخیره کنید ونسخه پشتیبان ایجاد نمایید.
توزیع تصاویر به صورت فعال و انعطاف پذیر. گرفتن عکس از یک صحنه و یا حادثه و ارسال آن به پلیس یا مقامات مسئول با استفاده از پست الکترونیکی. همچنین پلیس یا مقامات امنیتی تأیید شده می توانند به هر یک از دوربین ها دسترسی پیدا کنند و فعالیت ها را ببینند.
هشدارها و آلارم های خودکار. سرور ویدئو می تواند به صورت خودکار به آدرسی که از پیش تعریف شده است تصاویر را ضمیمه و ایمیل نماید. بدین ترتیب شخص مربوطه می تواند اقدامات لازم را در زمان مناسب به کار گیرد.
عملکرد و هزینه کل مالکیت. در آغاز این بخش ما مزیت های فراوان فن آوری دیجیتال را لیست کردیم، لازم است دوباره تکرار کنیم که به تجهیزات سرعت دهنده ویدئویی، نوارهای ضبط و ... نیازی نیست. هزینه های نگهداری کاهش می یابد. ضمن اینکه عملکرد سیستم به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد، هزینه کل مالکیت در طول زمان کاهش می یابد.
سیستم نظارتی تحت شبکه همه کارکردهای برتر فن آوری دیجیتال را در خود جای میدهد و همچنین امکان دسترسی به سیستم افزایش می یابد، ضبط و توزیع تصاویر مقرون به صرفه میسر می شود. در این نقطه صاحبان سیستم های آنالوگ، قانع می شوند تا به سیستم جدید سویچ کنند، اما چه عواملی را باید مد نظر قرار دهند؟



در این نقطه، ما متوجه شده ایم که گذر از سیستم آنالوگ به سیستم نظارتی تحت شبکه دیجیتالی با کارکرد عالی، می تواند به صورت قدم به قدم و به شکل مقرون به صرفه صورت گیرد. ولی هنوز عواملی وجود دارند که باید مورد ملاحظه قرار گیرند. پهنای باند شبکه (شبکه، xDSL، ISDN، تلفن سلولی و...) دیسک سخت برای ذخیره و نرم افزار؟
پهنای باند شبکه
اگر از یک شبکه محلی استفاده می کنید، دوربین ها می توانند از طریق یک روتر اختصاصی به شبکه وصل شوند و نگرانی برای پهنای باند بدین ترتیب از بین می رود. با این حال اگر تصاویر از طریق PSTN ارسال شوند، در این صورت پهنای باند اهمیت پیدا می کند. برای عملکرد 30 فریم در ثانیه، حداقل پهنای باند 120 کیلو بیت بر ثانیه می باشد.
فضای دیسک سخت
فضای دیسک سخت بستگی دارد به نرخ فریم تصاویر ویدئویی که شما قصد ذخیره آن ها را دارید. اگر قصد دارید همه تصاویر ویدئویی را با نرخ 30 فریم در ثانیه در مقابل 1 فریم درثانیه ذخیره کنید، بنابراین فضایی که نیاز دارید 30 برابر افزایش خواهد یافت. هر برنامه کاربردی بسته به نوع ذخیره فریم بر ثانیه، فضای ذخیره متفاوتی را طلب می کند که متعاقبا فضای دیسک سخت نیز تغییر خواهد شد.
نرم افزار برنامه کاربردی
برنامه های نرم افزاری متنوعی را می توان به کار گرفت. نوع نرم افزار بر اساس نیازهای خاص کاربر نهایی تعییین می شود. به عنوان مثال برنامه کاربردی مایل استون ایکس پروتکت (Milstone’s Xprotect Business Product) برنامه حرفه ای برای سیستم نظارتی است که شامل کشف حرکت، مزیت های پاسداری برای PTZ (چرخش افقی، عمودی و بزرگ نمایی) ضبظ با ظرفیت زیاد و دسترسی از دور از طریق وب می باشد. نوع دیگر یک نرم افزار مدیریتی از سی تک (See Tec) می باشد که نرم افزاری است برای پیکربندی و مدیریت دوربین ها از دور ، کنترل مستقیم و خودکار دوربین ها و تجهیزات جانبی، تمثیل تصاویر، انتقال و نمایش تصاویر.
سیستم مداربسته آنالوگ امروزی
سیستم مدار بسته آنالوگ رایج، مانند آنچه که در پایین نمایش داده شده است، مزایای کمی دارد. سیستم مداربسته آنالوگ متکی به فن آوری تسریع (Time-Lapse) می باشد. امکان ادغام پایین است و دسترسی از دور ممکن نیست. سیستم قدیمی و آشناست. وقت بازنشستگی این سیستم فرا رسیده است.


انقلاب ارتقاء به دیجیتال: فن آوری سرور ویدئو
در پیکربندی ذیل یک دستگاه ویدئو سرور امکان اتصال چند دوربین آنالوگ به شبکه را فراهم کرده است. با اضافه کردن این فن آوری لیست جدیدی از مزایا و کارکرد های متعدد در دسترس قرار میگیرد.
امکان دسترسی به تصاویر از دور با به کارگیری یک رایانه در شبکه و حذف مونیتور امنیتی اختصاصی در دفتر مرکزی
دسترسی بر اساس کلمه عبور از هر مکانی که امکان اینترنت وجود داشته باشد.
امکان اتصال از دور به یک ایستگاه کنترل و بررسی وضعیت موجود و کنترل دوربین ها و سیستم نظارتی
امکان ادغام با دیگر سیستم ها و برنامه های کاربردی
کاهش در هزینه کل مالکیت از طریق اهرم قرار دادن شبکه زیرساخت و استفاده از تجهیزات قدیمی
با ایجاد سیستم آینده نگر در طول زمان نیازی به تغییرات کلی در زیرساخت نخواهد بود.



توسعه منافع در طی زمان: دوربین تحت شبکه
با ارتقاء از نوع سطح اول که در بالا اشاره شد، نیازی به توقف نیست. انقلاب دیجیتالی ویدئو سرور امکان توسعه سیستم و مزیت های آن را بوجود آورده است. با بکار گیری یک سیستم دیجیتالی امکان اتصال هر تعداد دوربین به شبکه وجود دارد. شما می توانید هر دوربینی را مستقیما به شبکه وصل کنید. به این ترتیب مجموعه جدیدی از منافع آشکار می شود:
می توان امکان دسترسی و نظارت را فقط به افراد صاحب اختیار واگذار کرد. همچنین امکان ارسال ویدئوی زنده با استفاده از وب سایت شرکت به همه دنیا وجود دارد.
اگر ساختمان مجهز به شبکه آی پی باشد، به سبب وجود زیرساخت لازم، بدون صرف هزینه های بالای نصب امکان افزودن دوربین به شبکه وجود دارد.
دوربین های مبتنی بر شبکه اغلب قابلیت های موجود در دوربین های مداربسته آنالوگ را با کارایی بهتر و صرفه اقتصادی بالاتر دارا میباشند.
اگر در محل، راایانه وجود داشته باشد، نیازی به تجهیزات اضافه دیگری برای دیدن تصاویر دوربین های شبکه نمی باشد.
خروجی را می توان در ساده ترین شکل خود در وب براوزر یک مونیتور مشاهده کرد، در مواردی که از راه حل های پیچیده امنیتی استفاده شده باشد، یک برنامه کاربردی اختصاصی کافی است
.


هر گاه آسانی، مقرون به صرفه بودن و گذر تدریجی و قدم به قدم به سیستم نظارتی دیجیتالی تحت شبکه را در نظر بگیرید، به این نتیجه می رسید که اکنون بهترین وقت برای برداشتن یک گام به سوی فن آوری دیجیتال است.

نتیجه

راه حل دیجیتال آسانتر و ارزانتر از آن چیزی است که شما فکر می کنید. با وجود رشد عظیم سیستم های مدار بسته و گذر به فن آوری ویدئو دیجیتالی ، موانع قابل توجهی برای اکثر کاربران در سویچ کردن از آنالوگ به ضبط تصاویر ویدئویی دیجیتالی وجود دارد. اغلب کاربران نهایی از تبدیل تدریجی و قدم به قدم سیستم امنیتی آنالوگ به فن آوری دیجیتال آگاه نیستند. از نظر سطح آگاهی، اکثر کاربران نیاز به مطالعات عمیق تری دارند تا منافع و امکانات سیستم های نظارتی تحت شبکه دیجیتالی را درک نمایند. همچنین لازم است بدانیم که در گذر از آنالوگ به سیستم های نظارتی دیجیتال،  کوچک بودن یا وابستگی شدید به فن آوری آنالوگ مانع از استفاده از مزایای بی شمار فن آوری دیجیتال نمی شود. حتی یک دوربین آنالوگ چنانچه به ویدئو سرور متصل شود، می تواند به کاربر امکانات و منافع سیستم نظارتی دیجیتالی را عرضه نماید.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: